Reviews/Texts

Interview with Marc Feustel for TEMPURA Magazine (French) Depuis près de 20 ans, le duo d’artistes-photographes allemands Katja Stuke et Oliver Sieber ont tissé des liens particuliers avec le « Deep Japan » à travers les subcultures et l’underground. Dans une approche protéiforme qui se rapproche plus du dialogue que de la documentation, ils questionnent notre idée du Japon et ce que les transformations du territoire laissent présager de l’avenir de la vie urbaine. »»


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Über Fotografie, Gebiet und Anarchismus Ein Interview zwschen Sabine Maria Schmidt und Katja Stuke/Oliver Sieber im Kunstform International, Band 273 »Report. Bilder aus der Wirklichkeit« (Feb. 2021). Über »You and Me«, »Japanese Lesson«, »国庆Nationalfeiertag« und mehr.
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Interview »Vier Fragen an« mit Stefan Gronert, Foto \ Kunst \ Theorie Der Sprengel FOTO-BLOG (german)

»Das als Künstlerpaar ausgezeichnete Duo aus Düsseldorf überzeugte die Jury durch die Aktualität ihrer künstlerischen Sprache ebenso wie in der Tatsache, dass sie sich als Team künstlerisch zusammenfinden oder, wie sie selbst sagen, als »eine Einheit« verstehen. […] Die Arbeit von Stuke und Sieber ist zwingend zeitgemäß und offenbart Trennendes wie Verbindendes unserer zerklüfteten Wirklichkeit. Der künstlerische Spagat zwischen journalistischer, dokumentarischer und künstlerischer Fotografie wird im Kontext der Verknüpfung der Medien aufgehoben. Auch hierin zeichnen sich die Künstler als wegweisend zeitgenössisch aus.« Jurybegründung City Artists 2022»»


Über die »Cartographie Dynamique«, China, das Ruhrgebiet, Mannheim und mehr, schreibt die Rheinpfalz. lesen»»


About ANT!FOTO Magazin. ヨーロッパはロックダウンが5月に解除され、美術館や映画館は6月半ばより再オープンし始めているが、ソーシャルディスタンスの問題、マスク着用義務付けに馴染まないなどの理由で客足は遠のいている。そんな中、美術作家や写真家たちは徐々にペースを戻しながら、自身の創作活動を進めている。デュッセルドルフを拠点に活動するドイツ人写真家カティア・ストゥーケとオリバー・ジーバーのユニットBöhm Kobayashiも再始動した。
imaonline.jp»»


The visibility of inner conditions. The two photographers Katja Stuke and Oliver Sieber unite over their engagement with questions about the position of the individual in relation to the collective, of the ‚I‘ in relation to the masses. They examine aspects of shifts in perception that are to be evaluated not least as results of media influence. Nadia Ismail read more»»


A photography of process. Katja Stuke and Oliver Sieber’s photographic work is image production in an understated mode. No photographs of decisive moments; not even any that search their surroundings for major events or specifically original motifs. Rather, it is casual photography: serene, attentive, more at a walking pace than that of lightning speed; a photography of process, oriented as much to time as to space. Stefanie Diekmann read more»»


Paris, Tokyo Gießen Japan steht im Zentrum der Foto- und Videoarbeiten von Katja Stuke und Oliver Sieber, die die Kunsthalle noch bis Ende August präsentiert. Worauf es ihnen bei ihrer Arbeit ankommt, warum sie gemeinsam unter dem Namen „Böhm/Kobayashi“ arbeiten und welche Rolle für sie das Fotobuch spielt, darüber berichtet das Künstlerpaar im Interview. weiterlesen»»


Japanische Punks in der Kunsthalle Viel zu entdecken gibt es derzeit in der Kunsthalle. Dort zeigen Katja Stuke und Oliver Sieber ihre Foto- und Videoarbeiten. Zahllose Porträts geben nicht nur Einblicke in die japanische Subkultur, sondern auch in die Komplexität des Mediums Fotografie an sich. Karola Schepp  weiterlesen»»


Soziale Landschaft. Ein Besuch des Online-Auftritts von BöhmKobayashi, dem gemeinsamen Projekt von Katja Stuke und Oliver Sieber, kan unberechenbar sein. Es ist eine solche Fülle von Ideen – nicht nur fotografischer Natur – die einem entgegenschlägt, dass man sich stundenlang darin verlieren könnte. Julius Tamborino, Kunst–Art Mai 2019 weiterlesen»»


Für ihre Arbeit nutzen Stuke/Sieber die ganze Bandbreite fotografischer Techniken und Präsentationsformen, so als Installation, Serie, Fotofilm, Einzelbild oder Internetblog. All das immer wieder gebündelt und neu geordnet in selbstgefertigten, aufwendigen und hochwertigen Fotobüchern in kleinen Auflagen, die u. a. auf Messen wie der Paris Photo für erhöhte Aufmerksamkeit sorgen. Sabine Maria Schmidt weiterlesen»»


カティア・ストゥーケ&オリバー・ジーバーインタヴュー 日本のサブカルチャーから政治的な史実までを、自身の写真作品とともにつなげる革新的な展覧会 IMA online read more »»


Japanisch für Anfänger und Fortgeschrittene Japanese Lesson: Im Hamburger Museum für Kunst und Gewerbe tritt das Düsseldorfer Künstlerduo Katja Stuke und Oliver Sieber in einen intensiven Dialog mit der dort beheimateten Sammlung japanischer Fotografie. DARE, von Nicole Buesing und Heiko Klaas weiterlesen (german)»»


Katja Stuke und Oliver Sieber. Fotografie neu ordnen: Japanese Lesson Im Rahmen der Ausstellungsreihe „Fotografie neu ordnen“ lädt das Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg die Künstler Katja Stuke und Oliver Sieber ein, eigenen Werke mit historischen Arbeiten aus der Sammlung Fotografie und neue Medien in Beziehung zu setzen.  Esther Ruelfs german»»


Interview mit Emmanuel Mir für MOFF (Ausgabe 17. Dezember 2018) EM: Ich würde gerne das Gespräch zunächst auf das Spannungsverhältnis zwischen individueller und kollektiver Autorschaft orientieren – und von einem konkreten Beispiel ausgehen. Könnt ihr über die Genese der „Japanese Lessons“ berichten? Das ganze Interview (german)»»


Katja Stuke & Oliver Sieber. You and Me, Spector Books, 2017
Interview by Laura Carbonell»»
A recent interview about »You and Me« with Punte de Fuga. Please find here the english Version.
P.D.F.: Ten years ago, you started Böhm Kobayashi, the project where you have been publishing artist books. It seems trivial to say that every book is a completely unique adventure but in your case it shows how creative and how engaged Oliver and you Katja are with the book format. I wanted us to talk deeply about one specific book you published this time with Spector Books: You and Me»». Most of your books where gathering specific series of work, here it’s about different territories, different cities you go through: Bosnia, Germany and the U.S. Why did you decide to make a book about places that have no apparent connection? continue reading»»


Wie greifen politische Verhältnisse in das Leben von Menschen ein? Dieser Frage sind die Düsseldorfer Fotografen Katja Stuke und Oliver Sieber nachgegangen. Für ihr Projekt „You and Me“ fotografierten sie Stationen aus dem Leben der Bosnierin Indira. Indira kam während des Krieges in ihrer Heimat nach Düsseldorf. Heute lebt sie in den USA. Auch dorthin sind Stuke und Sieber für ihr Projekt, zu dem jüngst ein Bildband erschienen ist, gereist. theycallitkleinparis hat mit den beiden Düsseldorfer Fotografen gesprochen. weiterlesen»»


Equivalents: Production and reproduction are often placed in a before/after relationship: first the creation, then the copy. Only the time-consuming creative act, then the rapid imitation. But what happens when two reproduction media produce themselves? A diptych from BöhmKobayashi shows the result of a copier copying a scanner while the scanner is scanning the copier. Anja Schürmann  continue reading»»




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Da Reggio Emilia ad Arles, in Francia, dove si è aggiudicato uno dei più importanti premi internazionali, il “Luma Rencontres Dummy Book Award”, riservato ai libri fotografici inediti con particolare attenzione ai progetti innovativi e sperimentali. continue reading»»

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About Fax from the Library The german photography scene is more dispersed than it might seem from the outside. There are no dominant schools, but instead up to twenty departments all over the country that teach photography, and around 40-50 smaller institutions that regularly include photography in shows. Sebastian Hau continue reading»»


Learn by doing with The Photographer’s Playbook, a paperback featuring photography assignments, ideas, stories and anecdotes from many of the world’s most talented photographers. Inside you’ll find advice for better shooting and editing plus creative ways to start new projects, as well as games, activities and insight into the practices of icons like John Baldessari, Tina Barney, Philip-Lorca diCorcia, Jim Goldberg, Miranda July, Susan Meiselas, Stephen Shore, Alec Soth, Tim Walker, Böhm/Kobayashi and many more. Published by Aperture.  See more»»


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Instead it provides entry into the subject’s world, a world which would otherwise remain hidden beyond the portrait, the single image or media symbol. Through her own form of looking, Stuke subverts a mechanism of control to unlock that restricted and censored past, specifically in a site where close surveillance is deemed necessary to keep things from getting out of hand again. Sunil Shah ASX 2016 continue reading»»

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The obvious implication of Stuke and Sieber’s approach is the notion that every person is at the heart of their own personal-cum-historical entanglement, as every person is sovereign, yet endlessly connected with everyone else. What photography—art—can do is reaffirm the sovereignty while strengthening the connections. That is precisely what Oliver Sieber and Katja Stuke do so superbly, so unblinkingly. They prove that there can never be Me without You. Aleksandar Hemon for MoCP Chicago 2015 continue reading»»


Interview mit Damian Zimmermann, anlässlich der Photoszene 2016. Im Rahmen des Festivals haben Katja Stuke und Oliver Sieber die Hauptausstellungen »Innere Sicherheit kuratiert«

Mit anderen Augen, Exhibition catalogue, Kunstmuseum Bonn 2016 incl. works by Katja Stuke»», Oliver Sieber»», Charles Fréger, Pieter Hugo, Hiroh Kikai, Mark Neville, Mette Tronvoll, Diane Arbus,Gabriele und Helmut Nothhelfer, Judith Joy Ross, August Sander, Rosalind Solomon, Clegg & Guttmann, Jitka Hanzlová, OHIO, Annette Kelm, Erik Kessels, Timm Rautert, Christopher Muller, Peter Piller, Barbara Probst, Thomas Ruff, Beat Streuli, Thomas Struth, Wolfgang Tillmans, Christopher Williams, Tobias Zielony and more.


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Westdeutsche Zeitung Feb 3, 2016»»

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Interview with Damian Zimmermann
European Photography #97, 2015»»

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So verstehen sie nicht nur die Konzeption und Realisation von Fotografien, sondern ebenso das Editieren und Distribuieren von Bildern als wichtigen Teil verschiedenster Anwendungsbereiche von Fotografie.  Wie werden welche Motive in welchem Zusammenhang verstanden und interpretiert? Wie beeinflusst das gestalterische Umfeld ein fotografisches Motiv, was passiert mit Bildern in unterschiedlichen Abfolgen, was definiert die Qualität und Bedeutung von Bildern? Was bedeutet der „Originalitätsbegriff“ im Zusammenhang der zahlreichen Aggregatzustände von Fotografie (als Abzug, gerahmtes Bild, Buchabbildung, Werbe- und Magazinbild, Diapositiv, Schwarz-Weiß-Kopie oder digitaler Datei) Sabine Maria Schmidt, Kunsthalle Bremen 2013 weiterlesen»»

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Katja Stuke und Oliver Sieber lieben das Print-Medium. Plakate, Fotokatalogen, Fanzines, Bildbänder, Stickers, Druckerzeugnisse aller Arten, selbstproduzierte Heftchen und große Literatur – das alles lieben sie, konsumieren sie, produzieren sie und sammeln sie. Vor allem Katja Stuke arbeitet auf der Basis vorhandener Medienbilder, also Bilder aus zweiter Hand, die sie dekontextualisiert und auratisch auflädt – während Oliver Sieber Porträts die Codes der Subkultur ergründet. Diese Aufmerksamkeit für produzierten und reproduzierten Bildern spiegelt sich sowohl in der eigenen künstlerischen Arbeit als auch in der kuratorischen Praxis. Emmanuel Mir about: Fax from the Library, exhibition in Düsseldorf, perisphere 2013 weiterlesen»»

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Second Chances – the Art of Remaking  The Lazlo Reader 2016, 288 pages of a multidisciplinary investigation into the strategies of copying, remixing and modding: among the others, the mutations of religions (Domingo Milella, Osamu Tetzuka) and the falsification of the arts (Thomas Ruff, Beate Gutshow); the re-planning of our cities (Raumlabor and raumtaktik) and the revolution of our societies (Saskia Sassen, Bifo, Nina Power), the rein¬vention of tradition (Antonio Marras); modding and tuning, customizations (Massimo Baldwin, Rashad Becker); covering and the remixing (Joachim Schmidt, Katja Stuke & Oliver Sieber), duplicating (Bruce Conner), and pi¬racy (Piracy Project) continue reading»»

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In ihrer seit 1999 andauernden Zusammenarbeit haben Stuke & Sieber mit beharrlicher Stringenz und Offenheit (!) gegenüber den spezifischen Entwicklungslinien der Fotografie einen eigenen Werkbegriff moduliert, der überaus spektrumsreich ist und hierdurch dem Medium aufs Trefflichste gerecht wird. Denn er reflektiert auf gleiche Weise virulente epistemologische Fragestellungen wie anthropologische Parameter. Christoph Schaden  weiterlesen»»


Vision Anew, The Lens and Screen Arts, by Adam Bell and  Charles H. Traub, UCPress 2015  Vision Anew brings together a diverse selection of texts by practitioners, critics, and scholars to explore the evolving nature of the lens-based arts. Presenting essays on photography and the moving image alongside engaging interviews with artists and filmmakers, Vision Anew offers an inspired assessment of the medium’s ongoing importance in the digital era. Contributors include Ai Weiwei, Gerry Badger, David Campany, Lev Manovich, Christian Marclay, László Moholy-Nagy, Walter Murch, Trevor Paglen, Pipilotti Rist, Shelly Silver, Rebecca Solnit,  Alec Soth, Katja Stuke & Oliver Sieber among others.


Manifeste!: Eine andere Geschichte der Fotografie, Ausstellungskatalog Museum Folkwang Essen / Fotomuseum Winterthur 2014 […] die erste Ausstellung überhaupt, in der die Beziehungen zwischen der Fotografie und dem Manifest untersucht werden. In den 56 Stellungnahmen von Fotografen aus der gesamten Geschichte der Fotografie, von 1840 bis heute, sind alle versammelt, die Zwingendes und Dringliches über das Medium zu sagen haben. Daraus resultiert eine wilde Sammlung aus vielen programmatischen, manchmal wütenden, aber stets hoffnungsfrohen Stimmen. Mit: L. J. M. Daguerre, W. H. F. Talbot, Alfred Stieglitz, Lewis W. Hine, László Moholy-Nagy, Albert Renger-Patzsch, Alexander Rodtschenko, Germaine Krull, Karel Teige, John Heartfield, Raoul Hausmann, Chris Marker, Mel Bochner, the Situationist International, Daido Moriyama, Allan Sekula, Martha Rosler, Martin Kippenberger, Joachim Schmid, Thomas Hirschhorn, Hito Steyerl, Böhm Kobayashi, Alfredo Jaar und vielen mehr. mehr»»


The latest installment in the ongoing series of photography eating itself comes courtesy of the consistently innovative and extremely prolific German duo of Oliver Sieber and Katja Stuke (confusingly known as Böhm Kobayashi). eyecurious 2013 continue reading»»


Cahiers, Hefte zur Fotografie #2, Fachhochschule Dortmund 2014 mit Isabel Machado Rios, Susanne Brügger, Julian Faulhaber, Daniel Herleth, Felix Koltermann, Jan Ladwig, Alexander Hagmann & Eugen Litwinow, Ralf Bohn, Miriam Neitzel, Timm Starl, Katja Stuke & Oliver Sieber, Dirk Rose, Piet Wessing, Benedikt Bock und Andreas Till


VICE, The Photo Issue 2013, Collaborations with Katja Stuke, Oliver Sieber, Barry McGee, Jim Goldberg, Maurizio Cattelan, Pierpaolo Ferrari, Peter Sutherland, Ben Pier, Alec Soth, Brad Zellar, Richard Kern, Kim Gordon, Asger Carlsen, Roger Ballen, Jaimie Warren, Ryan McGinley, Collier Schorr, Roe Etheridge.


Ohne Zweifel: Katja Stuke, Jahrgang 1968, und Oliver Sieber, geboren 1966, sind sehr gute FotografInnen mit relevanten Themen. Die zwei DüsseldorferInnen beschäftigen sich einfallsreich mit dem Portrait, hinterfragen dabei soziale Milieus, Subkulturen, Dresscodes oder auch Zugehörigkeiten zu speziellen Szenen, die heutzutage und weltumspannend persönliche Identitäten überformen. taz, die tageszeitung über »Our House« 2011 weiterlesen»»


On Daido is a photographic anthology of statements and homages to the Japanese photographer Daido Moriyama made by internationally acclaimed photographers and writers. Published by: Fotobookfestival Kassel 2015, including works by: Katja Stuke, Oliver Sieber, Morten Andersen, Nobuyoshi Araki, Jacob Aue Sobol, Machiel Botman, Krass Clement, Antoine D’Agata, JH Engströmm, Stephen Gill, John Gossage, Todd HidoTakashi Homma, Osamu Kanemura, Rinko Kawauchi, Keizo Kitajima, Takuma Nakahira, Asako Naharashi, Mika Ninagawa, Katsumi Omori, Koji Onaka, Martin Parr, Anders Petersen, André Principe, Leo Rubinfien, Ken Schles, Joachim Schmid, Alec Soth, Aya Takada, Ali Taptik, Terri Weifenbach and Dan Abbe, Gerry Badger, Simon Baker, Ute Eskildsen, Jean-Kenta Gauthier, Akira Hasegawa, Steven Kasher, Clément Kauter, Erik Kessels, Shino Kuraishi, Freddy Langer, Russet Lederman, Akio Nagasawa, Sandra S. Phillips, Andrew Roth, Leo Rubinfien, Yoko Sawada, Minoru Shimusu, Miwa Susuda, Mariko Takeuchi.


The artistic duo of Oliver Sieber and Katja Stuke have taken selfpublishing to extremes by using a variety of materials, techniques and modes of presentation in order to express their artistic vision. Self-Publish, Express Yourself, and Be Happy! Bill Kouwenhoven for European Photography 2011 read PDF»»

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Bulletin No. 21, Museum für Photographie Braunschweig 2011
Florian Ebner about BöhmKobayashi, Katja Stuke and Oliver Sieber (engl./german)
Yet as they move through their photographic cosmos, it is not always so easy to determine where one identity ends and the other begins. Regardless, in their works and activities as artists and art facilita-tors they have long since become moderators of a very specific photographic culture.
Who are you this time? – This question could also be posed to the protagonists of Sie-ber’s and Stuke’s works. As different as their approaches might be, each formulates the classic question of the photographic portrait: Who are you as an individual and as a social subject? Or to put it in other words: Which Image of yourself would you like to put forward? continue reading»»

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Darius Himes about BöhmKobayashi
Photobook-Review, Aperture, spring 2012
Two titles from the past few years stand out as examples of the type of intermingling of concentrated editing and innovative design that characterizes the books. continue reading»»

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BIGINJAPAN2

Interview between Takashi Homma and Katja Stuke & Oliver Sieber Asahi Camera, April 2012 more»»






Nichts Geringeres als eine Enzyklopädie sollte es sein, die Ausgabe #37b der mittlerweile legendären Foto-Fanzine Die Böhm, die das Düsseldorfer Künstlerpaar Katja Stuke und Oliver Sieber seit nunmehr elf Jahren herausgeben. Christiane Stahl, photography now, 2/2010 weiterlesen»»


BRIDGE OVER TROUBLED WATER When the mail is littered with reminders and leaflets and not with the letter of a friend I’ve been waiting for, when I’m in a bad mood or „down and out“, then Frau Böhm comes flying into my flat, bridging the troubled water, then I clear my armchair for the lovable girl friend, make coffee, put a record on, and delve into the latest episodes. Peter Lindorst, Photonews, 2003 continue reading»»


Charakterdiebe. Zurück aus Japan sind die Foto-Künstler Katja Stuke und Oliver Sieber und haben ihre Stadt-Ansichten aus drei Monaten Osaka jetzt in der Galerie am Eck ausgebreitet. Thomas Hag, NRZ 2006 weiterlesen»»

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Keine leichte Übung, zwei eigenständige Positionen, die in einer gemeinsamen Publikation aufeinandertreffen, auch in einer Ausstellung kenntlich zu machen. In der Studio-Präsentation Das Böhm-Projekt der Photographischen Sammlung, SK Stiftung Kultur gelingt es ebenso souverän wie in den meist vierteljährlich erscheinenden Künstlerheften, die Katja Stuke und Oliver Sieber herausgeben. Kerstin Stremmel, Camera Austria 2007weiterlesen»»


 Mit der Gründung des exklusiven Fotomagazins Frau Böhm, das seit 1999 etwa vier mal im Jahr in kleiner Auflage in Klarsichthülle verpackt erscheint und in dem sie ihre Arbeiten unter einem jeweils anderen übergreifenden Thema zeigen, haben die beiden vorgeführt, wie man die herkömmlichen Kommunikationsstrukturen des Kunstbetriebs durchbrechen kann. Christiane Stahl, DGPh Jahrbuch 2007 weiterlesen»»


  PROP, nüans 2007 Mit Beiträgen von: Gabriele Horndasch, Michael Heym, Yukako Ando, Oliver Sieber & Katja Stuke, Sven Weigel & Christine Moldricks, Louise Lawler, Michael H Shamberg, Dirk van Lieshout, Dieter Kiessling, Mark von Schlegell, Lawrence Weiner, Magdalena Holzhey & Elmar Hermann, Django Hernandez, Anne Pöhlmann, Jörn Stoya & Anton Corbijn, Thomas Flor, Christian Aberle, Discoteca Flaming Star, Raincoats, Centre of Attention, Vanessa Joan Müller, Maki Umehara, Kristina Stoyanova, Markus Ambach, Kristina Cramer & Bengu Karaduman, Christiane Fochtman, Alexandru Paul & Anna Heidenhain, Christopher Muller, Monika Stricker, Elke Kania & Hugo Schneider, Stefan Wissel, Kim Schönstadt, Glen Rubsamen, Rita McBride, Peter Saville & Anna Blessmann lesen»»


It all began when the two artists where looking for a project space in Düsseldorf, the city they live and work, for their artistic photography project they had founded in 1999 with the sonourous name Die Böhm. Moritz Neumüller about the Tradecenter, Photo España 2005 continue reading»»


Die Düsseldorfer Fotografen Oliver Sieber/Katja Stuke und der Kölner Fotograf Ludolf Dahmen haben Stipendien der Ernst-Poensgen-Stiftung erhalten und reisen im Rahmen des Künstleraustausches nach Japan. Rheinische Post über ArtEX, 2006weiterlesen»»


In a refreshing new way their statements fit the current international art and photography scene. Only recently the two of them took part in the International Film Festival in Rotterdam and successfully presented their contribution Unser Film […] An example for the joint activities of Stuke and Sieber – and meanwhile a rather well known and telling one – is the magazine they have been publishing since 1999 and which has appeared over twenty times. It goes under the memorable and humorous title Die Böhm – originally Frau Böhm – a name which they have used for other projects as well. Gabriele Conrath-Scholl, exhibition-introduction 2004continue reading»»


CCTV and BERLIN/LÖRICK by Katja Stuke and Oliver Sieber respectivly, are two independent photographic projects that reflect different aspects of human living conditions. Both are on display at the Galerie Gaby Kraushaar in Düsseldorf, from 12 March until 30 April. various reviews on exhibition 2005 continue reading»»


 »Ach, ihr macht schon wieder zu? Das ist aber schade«, meint eine Anwohnerin der Schirmerstraße. »Nur noch 11 Tage« steht im Schaufenster des »Böhm Megastore«. Dabei war die Lebensdauer des soeben eröffneten Ladens von vorne herein begrenzt. Aber den Fotografen Katja Stuke und Oliver Sieber gefiel diese Verschiebung von Wahrnehmung, geht es doch in vielen ihrer Arbeiten auch um dieses Thema. NRZ/Thomas Hag über den Megastore, 2004weiterlesen»»